יום שני, 25 באוקטובר 2010

חוגים לתינוקות

ראיתי מודעה כזו:

מחפשת אימהות הרוצות להצטרף לקבוצה קטנה המוקדשת לחשיפה למוזיקה, לבני 9 עד 18חודשים. המחיר בערך מאה שקל לחודש, עבור חמישה מפגשים חודשיים עם מטפלת  שהיא מוזיקאית ופסיכולוגית של ילדים. חוויה מאוד מיוחדת ומעשירה.

זו לא פעם ראשונה שאני נתקלת בפרסומי חוגים לתינוקות, ולכן אמרתי לכותבת שבמאה שקלים אפשר לקנות בכל פעם שני דיסקים איכותיים ולחשוף את התינוק למוזיקה מסוגים שונים. על כך ענתה לי המפרסמת שזה כמו להשוות תפוזים לבננות, ואף פירטה:

לדיסקים שאת קונה אין שום נגיעה לנושא. הם לא משרתים את אותה מטרה ולא משיגים אותם יעדים. זה כמו להגיד שלא תוציאי אלף דולר על נסיעה לאירופה אלא תקני עשרה די.וי.די של נשיונל ג`יאוגרפיק, עם טיולים לכל העולם. החוויה שאני מחפשת לה שותפים הינה דרך אינטראקטיבית, וחשיפה מוחלטת של כל החושים, למוזיקה -ומתוך מטרה להעשיר אמוציונאלית ואינטלקטואלית את התינוק. בכל מקרה, אניממש פונה אך ורק להורים המחפשים חוויות חושיות מלאות לתינוקות - וממש לא להורים שרוצים שהתינוק שלהם "ישמע מוזיקה". אלו יכולים גם להדליק רדיו ולחסוך את המאה שקל לחלוטין... המון בהצלחה ומצטערת אם לא הבהרתי את עצמי מראש


זה כבר באמת יותר מדי בעיני. אין לי בעיה שיארגנו דברים לאימהות. בדרך כלל רוב החוגים "לתינוקות" הם בעצם מקומות מפגש לאימהות לילדים בני אותו גיל, כאלה שנמצאות בחופשת לידה או בחל"ת, או שעובדות ובכל זאת רוצות חברה דומה להן בשעות אחר הצהרים. אז נפגשים יחד ובדרך עושים גם פעילות עם התינוקות. למה לא. יש לי בעיה עם סחיטת כספים מתוך נגינה על מצפון ההורים שזה דבר ש"חייבים לעשות" ושבלי זה אין עולמו של התינוק שלם. זה לא נכון, ולכן טרחתי והגבתי:

הדוגמה לא מתאימה. הדוגמה המתאימה היא האם לקחת ילד בן שנתים לדיסנילנד כשהוא יכול להנות משתי בובות של מיקימאוס. לא שדיסנילנד לא טוב - הוא עודף של חוויה עבור הגיל.
כל אמא ששרה לתינוק שלה (אפילו בזיוף) ורוקדת איתו, או יושבת על הספה ומדקלמת לו "סבתא בישלה דיסה" יוצרת "דרך אינטראקטיבית וחשיפה מוחלטת של כל החושים למוזיקה מתוך מטרה להעשיר אמוציונלית ואינטלקטואלית את התינוק". גם אם היא לא יודעת את זה - זה מה שהיא עושה.

בגיל חמש חוגי מוזיקה, האזנה, טרום כלי, הכל - זה נהדר. תינוקות בני שנה וחצי לא צריכים חוגים. יכול להיות שההורים שלהם צריכים, אבל זאת לא סיבה לבעלי החוגים הרוצים לגזור קופון לנגן על רגשי האשמה שכל אמא שלא עושה את זה היא אמא לא טובה.

ותשובתי בכלל לא מופנית אליך, רק אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי, כי הוא מה שחשוב כאן. הורים, כשבעלי אינטרסים מוכרים לכם מוצר "להעשרה של התינוק" בין אם זה מובייל יוקרתי או בייבי אינשטיין או אנציקלופדיה לקטנטנים. תעצרו ותחשבו. רגע אחד של מחשבה יכול לחסוך המון כסף, ולנטרל נקיפות מצפון.

תגובה 1:

  1. לא צריך להגזים - כל אחד שיגדל את ילדו בדרך הנראית לו, להוציא אלפי שקלים על חוגים כל מיני מתוך התפיסה שאולי הילד יצא הרבה יותר טוב זה סתם הדרך של אנשים להוציא מאיתנו עוד כסף

    השבמחק

זה הבלוג שלי

זה הבלוג שלי